Verden sett fra sushiens vinkel

Hvordan er det å være sushi? Denne videoen gir svaret.

SERIØST:
Den vanlige måten å drive markedsføring er omtrent sånn: Betale dyrt for å lage reklame, betale dyrt for å vise den, drukne i alle andre vanlige reklamebudskap. Eller du kan prøve å gjøre som vist over: Finne en original ide, som er billig å realisere, la innholdet spre seg folk i mellom, og få mye oppmerksomhet.

Sushi-videoen ble lagt ut på nettet for to år siden, og fortsatt sirkulerer den i beste velgående. Teksten som følger med: “We placed a camera on a conveyor at a Tokyo/Asakasa sushi bar named Maguro-bito(near the Nakamise Shopping Arcade). It was about 9pm and the place was packed with great people.” Er det god og troverdig reklame for stedet, billig å lage, og gir det folk noe å snakke om? Sannsynligvis. Fikk du lyst på sushi?

2 comments on “Verden sett fra sushiens vinkel

  1. Problemet er jo bare at du må vite hvordan en sushirestaurant er bygget opp for faktisk å forstå reklamen 😉

  2. Du har helt rett, takk for at du påpeker dette. Siden jeg har vært på en slik restaurant (i London, den ble forøvrig også brukt av Rowan Atkinson i en av Mr Bean-filmene) tok jeg det for gitt at alle skjønner opplegget. Og det er jo ganske slapt tenkt, det finnes neppe mange slike her i landet. For de som lurer: Maten beveger seg på et slags samlebånd gjennom lokalet, slik at gjestene selv forsyner seg med det de ønsker.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *